Zgoda rektora na większy zwrot kosztów zakupu okularów
75.0202.4.2021
Pismo okólne nr …
Prorektora UJ ds. polityki kadrowej i finansowej
z dnia … 2021 roku
w sprawie: zwrotu kosztów zakupu okularów korygujących wzrok stosowanych podczas pracy przy monitorach ekranowych
Realizując zobowiązania wynikające z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. z 1998 r. Nr 148, poz. 973) dotyczące obowiązku zapewnienia pracownikom okularów korygujących wzrok stosowanych podczas pracy przy monitorach ekranowych, po uzyskaniu pozytywnej opinii związków zawodowych, ustalam następujące zasady zwrotu pracownikom kosztów zakupu takich okularów:
-
Zwrot kosztów zakupu okularów korygujących wzrok stosowanych podczas pracy przy monitorach ekranowych następuje na podstawie wniosku pracownika złożonego za pośrednictwem jednostki macierzystej do Działu Weryfikacji i Kontroli. Wzór wniosku stanowi załącznik do niniejszego pisma okólnego.
-
Do wniosku pracownik zobowiązany jest dołączyć:
-
kopię aktualnego zaświadczenia/orzeczenia lekarskiego stwierdzającego zdolność do wykonywania pracy na określonym stanowisku oraz potrzebę stosowania okularów korygujących wzrok podczas pracy przy monitorze ekranowym, wydanego przez lekarza medycyny pracy po przeprowadzeniu badań wstępnych, okresowych lub kontrolnych;
-
dowód zakupu okularów – rachunek lub fakturę – wystawiony na pracownika wnioskującego o refundację potwierdzający zakup okularów po dacie zaświadczenia/orzeczenia lekarskiego.
-
Maksymalna kwota zwrotu kosztów zakupu okularów wynosi 250 zł.
-
Prawo do ubiegania się o zwrot ww. kosztów przysługuje pracownikowi jeden raz na podstawie jednego zaświadczenia/orzeczenia lekarskiego, o którym mowa w ust. 2 pkt 1.
-
W przypadku gdy przed datą kolejnego badania okresowego wskazaną
w zaświadczeniu/orzeczeniu lekarskim potwierdzającym zdolność pracownika do wykonywania pracy na określonym stanowisku nastąpiło pogorszenie się wzroku wymagające stosowania okularów lub zmiany szkieł korekcyjnych w okularach stosowanych podczas pracy przy monitorze ekranowym, pracownik – za pośrednictwem bezpośredniego przełożonego – może zwrócić się do Działu Spraw Osobowych z prośbą o skierowanie na ponowne badania okresowe. Jeśli w wyniku tego badania zostanie wydane zaświadczenie/orzeczenie lekarskie potwierdzające konieczność stosowania okularów lub zmiany szkieł korekcyjnych w okularach stosowanych podczas pracy przy monitorze ekranowym, pracownik może ponownie skorzystać z wyżej opisanej procedury.
-
Z dniem wejścia w życie niniejszego pisma okólnego przestają obowiązywać zasady określone w piśmie okólnym nr 9 Prorektora UJ ds. polityki kadrowej i finansowej
z 24 lipca 2017 roku w sprawie zwrotu kosztów zakupu okularów korygujących wzrok stosowanych podczas pracy przy monitorach ekranowych.
-
Pismo okólne wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prorektor UJ
ds. polityki kadrowej i finansowej
Prof. dr hab. Piotr Jedynak
Dotyczy:
– wszystkie jednostki organizacyjne UJ (bez Collegium Medicum)
Załącznik do pisma okólnego nr … Prorektora UJ ds. polityki kadrowej i finansowej z dnia… 2021 r.
WNIOSEK
o zwrot kosztów zakupu okularów korygujących wzrok stosowanych podczas pracy przy monitorach ekranowych
Dane wnioskodawcy |
Imię i nazwisko: .......................………………………………………………………………………… |
Jednostka organizacyjna UJ: ....………………………………………………………………………… |
Do wniosku załączam: |
|
Oświadczam, że nie korzystałam/em ze zwrotu kosztów zakupu okularów korygujących wzrok …………………………………………. (data i podpis pracownika) Potwierdzenie przełożonego Potwierdzam, że pracownik użytkuje w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy, tj. co najmniej 4 godziny dziennie. …………………………………………. (akceptacja przełożonego) |
Zatwierdzenie refundacji kosztów zakupu okularów przez dysponenta środków |
Zatwierdzam zwrot kosztów zakupu okularów korygujących wzrok w kwocie ................................ zł, które zostaną pokryte ze środków ………………................................................................................... MPK ………………………………….. Nr dokumentu SAP ………………...… Obligo ………………………………... …………………………………………………. (akceptacja dysponenta środków) |
Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym
…..……………………………………………..……… (akceptacja pracownika Działu Weryfikacji i Kontroli)
|
|
Zatwierdzono
………………………………………. ……..………………...…………
Kwestor UJ Kanclerz UJ*
*jeżeli jest wymagane zatwierdzenie przez Kanclerza UJ
Osoba publikująca: Małgorzata Rachwalska